Dva taxikáři kauci zaplatili na místě, druhým dvěma bylo zabaveno vozidlo, a ti následně kauci zaplatili do tří dnů, uvedl Manhart. Podle něj je to důkaz toho, že má radnice konečně silný nástroj, kterým může postihovat nepoctivé taxikáře.
Dluhy z pokut se totiž v minulosti nedařilo vybírat. V mnoha případech se radnice setkávala s tím, že postižené taxikáře nebylo možné dostihnout na místě trvalého bydliště, mnozí je totiž měli hlášeno na příslušné městské části, nebo tvrdili, že jsou nemajetní. Od roku 2002 předala Praha k exekuci pokuty za více než 104 milionů korun, vymohla se jen asi pětina. Nyní magistrát disponuje alespoň zabaveným vozidlem taxislužby, které se může stát předmětem exekučního řízení, pokud provozovatel odmítne pokutu zaplatit, dodal radní.
Podle Manharta připadá v úvahu další zpřísnění podmínek pro provoz taxislužby. Nyní musí řidiči taxislužby skládat zkoušky z místopisu, legislativy a z ovládání taxametru, platnost zkoušky je časově neomezená. Výhodnější by ale bylo její platnost omezit na dobu určitou, nejlépe na dobu pěti let, uvedl radní a dodal, že by tak bylo možné řešit problém s přebytkem taxikářů, kteří v současnosti v Praze jezdí.
V Praze je podle magistrátu evidováno 3951 vozidel taxislužby. Své služby ale může nabízet 6932 taxikářů, kteří mají platnou zkoušku z místopisu. Asi 2500 z nich je mimopražských. Podle odborníků by stačilo, kdyby v Praze bylo 2700 taxikářů.
Za letošní rok magistrát uskutečnil 920 kontrol taxislužeb, při kterých odhalil přes 120 případů porušení zákona, mimo jiné předražování a nevystavení účtenky z taxametru. Novela zákona o silniční dopravě, která zavedení kaucí umožnila, vstoupila v platnost 1. června. Do konce září ale nemohla být v praxi použita, protože ministerstvo dopravy včas nedodalo potřebné formuláře.
zdroj: ČTK